tisdag 24 december 2019

Den ädla konsten of not giving a f*ck av Mark Manson

Nu när all julmaten är lagad och julstädningen är klar har jag hunnit läsa lite nu på morgonen. Jag har faktiskt börjat läsa en självhjälpsbok vilka det går 13 på dussinet av. Därför blev jag positivt överraskad när jag började bläddra i Mark Mansons bok. Anledningen till att jag överhuvudtaget hittade den var en artikel i DN om stoicismen där den nämndes.
Boken är fräck och rolig och gör upp med det positiva tänkandet.
Två saker har jag redan förstått.

  • Vi kan inte lura oss själva. Livet är helt enkelt inte alltid fantastiskt och underbart och fritt från sorg och lidande.
  • Prioritera det du bryr dig om. Sluta reta dig på småsaker och lägg din energi på sådant du tycker är viktigt.
Jag fortsätter läsningen så fort jag hinner.


Inga kommentarer:

20 fantastiska klassiker

https://www.bonniersbokklubb.se/Boktips/20-klassiker-att-lasa-innan-50/