onsdag 20 november 2019

Bibliotekarie går bananas

Nu har jag läst klart Pendeln. Det var en väldigt stark bok, som gjorde starkt intryck på mig. Jag har aldrig känt något behov av att gå tillbaka i tiden. Nutiden är tillräckligt knepig att klara av så jag har inte tid att tänka bakåt. Kanske kommer behovet någon gång?
Nu har jag istället börjat läsa på en bok, som heter Blybröllop. Den handlar om bibliotekarien Irene, som efter 40 års äktenskap är ordentligt utless på sin tråkige man Horst. Skilja sig vill hon inte för då klarar hon inte ekonomin. När han slänger två lådor med hennes böcker och hon samtidigt hittar en låda med blytyngder förstår hon vad som måste göras. Hon ska förgifta honom!!Döda honom vill hon inte, men göra honom svag och ynklig blir bra för då kan hon ta makten över fjärrkontrollen. Irene börjar helt enkelt ta kontrollen över sitt liv. Imorgon har jag läst mer!



Inga kommentarer:

20 fantastiska klassiker

https://www.bonniersbokklubb.se/Boktips/20-klassiker-att-lasa-innan-50/