måndag 17 februari 2020

Bokrean

Nu närmar sig årets stora bokrea och årets stora ångest. Där finns så många fina billiga böcker jag skulle vilja äga. Samtidigt är lägenheten full med böcker - en del av dem har jag inte ens läst. I år har gett mig själv en budget på 200 kr. att spendera på rean. Det gör att jag måste tänka efter ordentligt vad jag ska lägga pengarna på.
Just nu tror jag det blir 2 av  Agatha Christies nyöversatta deckare.Klassikerna Dolken från Tunis och 4.50 från Paddington inbundna för 59 kr. Sedan blir det nog en kokbok. Hanna Olvenmarks första bok Portioner under tian för 99 kr. passar bra. Nu har jag överskridit min budget med 17 kr. så nu blir det inte mer.
Jag får gå och titta på vägarbetet på Idunvägen istället.


Inga kommentarer:

20 fantastiska klassiker

https://www.bonniersbokklubb.se/Boktips/20-klassiker-att-lasa-innan-50/